کیک شیر موز

23:34 1401/12/17
163


مواد لازم:

تخم مرغ ۴ عدد
وانیل شکری ۱ بسته
آرد ۲۵۰ گرم
موز ۲ عدد
شیر ۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
شکر دانه ریز ۲۰۰ گرم
روغن مایع ۱۴۰ گرم


طرز تهیه:

در ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا شیر ولرم را به همراه موز درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا شیر موز یکدست شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه مخلوط شیر موز را به کاسه می افزاییم. در این مرحله روغن مایع را اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد و بیکینگ پودر را به همراه پودر هل درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم می افزاییم.

حالا با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را به صورت وارونه نگه می داریم. زمانی که آرد اضافی از قالب خارج شد، مایه کیک را درون آن ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. دقت کنید که نیم ساعت اول اصلا در قر را باز نکنید، پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک پخته است.

حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را برش زده و به دلخواه با چای تازه دم سرو می کنیم.

نوش جان