حلوا رولی مجلسی

01:00 1402/2/8
243


مواد لازم:

آرد سفید ۲ پیمانه
روغن جامد ۱ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
نان میکادو به مقدار کافی
 
شکر ۱ و نیم پیمانه
آب ۱ پیمانه
گلاب ½ پیمانه
پودر هل ½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری


ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شکر را به همراه آب به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شکر در آب کاملا حل شود. حالا پودر هل را به همراه زعفران و گلاب به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه شیره را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه جوش بزند. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد را درون آن الک می کنیم.

در این مرحله روغن و کره را به آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا گلوله های آرد باز شود و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه حلوا را به مدت ۳۰ دقیقه مدام هم می زنیم تا حلوا به رنگ دلخواه برسد.

نکته: بهتر است پس از تفت خوردن آرد آن را مجدد الک کنید تا حلوای یکدستی داشته باشید.

حالا شیره حلوا را به آرامی روی حلوا می ریزیم و تند تند هم می زنیم تا حلوا جمع شود و در آخر به روش گهواره ای حلوا درون قابلمه تکان می دهیم تا منسجم شود. در ادامه نان میکادو را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقدار کمی آب روی آن اسپری می کنیم. در این مرحله حلوا را به صورت داغ روی نان میکادو می ریزیم، سپس با پالت حلوا را روی سطح نان پخش می کنیم تا به همه قسمت های نان برسد. در ادامه نان میکادو را محکم رول می کنیم و درون یخچال قرار می دهیم.

در نهایت پس از گذشت ۳ ساعت وقتی حلوای رولی در یخچال استراحت کرد و خودش را گرفت، آن را از یخچال خارج می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. در پایان رولت های حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

نوش جان